Współcześnie prowadzenie firmą coraz częściej jest związane z koniecznością powierzenia niektórych obowiązków innym realizatorom. Może mieć to związek zarówno z zagadnieniami bieżącymi, jak i z zadaniami oddalonymi w czasie. Sprawozdania roczne są źródłem niepokoju dla licznych przedsiębiorstw. Ponad to nie każda placówka posiada na tyle przeszkolonych członków administracji, by fachowo taki raport poddać analizie. Dlatego też coraz częściej firmy zdają się na pomoc agencji reklamowych w tej kwestii. Renomowane agencje reklamowe nie tylko podchodzą do każdego klienta indywidualnie, ale również każdy plan działania stwarzają od podstaw. Tak właśnie dzieje się w przypadku sprawozdań rocznych z funkcjonowania konkretnej firmy – zleceniodawcy. Raporty są z reguły tworzone od podstaw, bez uniwersalnych szablonów, z wzięciem pod uwagę specyfiki danego podmiotu. Profesjonalna agencja reklamowa ma na względzie także cel konstruowania takiego raportu, jego zastosowanie w praktyce. W procesie tworzenia raportu rocznego bardzo istotne są również powtarzające się spotkania konsultacyjne z przedstawicielami danego klienta. Indywidualnie zaprojektowany raport przedstawia treści zarówno procentowe jak i innego rodzaju w atrakcyjny, a równocześnie fachowy graficznie sposób. Różnego rodzaju badania rynku są równocześnie przygotowywane przez ekspertów z dziedziny marketingu. No Hau. Można zatem konstruktywnie wykorzystać je w dalszych działaniach przedsiębiorstwa, tak w wymiarze materialnym, jak i strategii całościowych.